8 augustus: Monterey

8 augustus 2018 - Monterey, California, Verenigde Staten

Hallo

Vandaag was onze laatste volledige dag op Amerikaanse bodem. We verlieten Los Angeles om naar Monterey te vertrekken zodat we morgen nog een korte rit moeten doen naar de luchthaven.

We gingen de kustlijn afgaan en de beentjes af en toe strekken in mooie steden of stranden. We stopten in de voormiddag in Malibu en Santa Barbara. We voelden even het zand tussen onze teentjes, wandelden de pier af en kochten nog wat souveniertjes.

In de namiddag was er nog een McFlurry-stop in Santa Maria. We besloten daar om direct naar Monterey door te rijden zodat we op een deftig uur in ons hotel zouden aankomen voor onze laatste avond.

Is dit nu even anders uitgedraaid!! Toen we in ons hotel aankwamen vertelde de hotelmedewerker doodleuk dat onze kamer geannuleerd werd omdat er wat mis was met Fleur haar visa en ze ons niet konden bereiken tijdens de dag! Daar stonden we dan... Fleur smeet een dikke ‘ewel mercie’ naar zijn hoofd, Sarah riep ‘sukkels’ in het naar buitengaan, Anneke vroeg doodleuk ‘en nu?’ en Céline bekeek het hele plaatje en lachte binnensmonds met alle reacties.

Daar zaten we dan terug met ons 4 in onze auto. Bijna 20u, koud buiten (plots is het hier maar 14 graden meer), een paar springende blazen en geen slaapplaats voor vannacht... We bekeken booking.com voor nabijgelegen hotels en vonden na een kleine halfuurtje een nieuw hotel. Niks speciaals aan maar tenminste een bed om in te slapen.

We genoten elk nog van onze eigen gemaakte hamburger in denny’s en lachten nog tranen met tuiten om de scène in ons hotel.

Slaapzacht!

1. Sandy:
    14 augustus 2018
    Wauw , dit moet een onvergetelijke reis zijn .
    Heb genoten van tekst en foto's . Grts