2 augustus: Joshua Tree National Park

2 augustus 2018 - Joshua Tree National Park, California, Verenigde Staten

Dag iedereen

Vandaag stond ons laatste nationale park op het programma, namelijk Joshua Tree National Park. Om onze dag te starten gingen we ontbijten bij Denny’s, zo’n typische Amerikaanse eettent die 24 op 24 open is. We begonnen de dag dus stevig met toastbrood, een eitje, gebakken ham en wat Amerikaanse pannenkoeken.

We hadden eerst opnieuw een rit van 2u30 te overbruggen. We besloten om eerst richting de camping te rijden om een plekje voor ’s avonds te bemachtigen. Want de camping wordt geregeld via het principe ‘wie eerst komt, eerst bediend wordt’. Toen we rond de middag toekwamen was de receptie onbemand en stonden er misschien 2 tentjes op een camping van 100 plaatsen. We kregen de boodschap zelf een plaatsje op de camping te zoeken, geld in een enveloppe te steken en in een brievenbus te stoppen. De administratie was daarmee geregeld, ondenkbaar in België.

We gingen de volledige middag in het park doorbrengen. We reden door het park en zagen opnieuw rotsen, rotsen en rotsen maar dan in andere vormen en kleuren. Ook zagen we duizenden cactussen die toch ook al geleden hebben onder de extreme hitte, met een paar brandjes als gevolg.

Toen we terug op de camping kwamen, dachten we dat er hier toch al wat volk ging bijgekomen zijn maar die 2 tentjes van ’s middags waren verdwenen en waren we plots helemaal alleen op de camping. Tegen de avond zijn er 2 nieuwe kampeerders toegekomen. We bemannen deze camping dus met zes mensen. JGelukkig staan we hier met ons vieren ons mannetje!

Morgen verlaten we het binnenland (we hebben trouwens al 3800 km op onze teller) en trekken we richting San Diego. Morgen gaan we er het USS Midway museum bezoeken.