31 juli: Monument Valley

31 juli 2018 - Monument Valley, Utah, Verenigde Staten

Hallo iedereen,

Na wat uitslapen en een (beperkt) ontbijt(je) in ons hotel, vertrokken we richting Monument Valley voor een rit van ongeveer 2u30. We hadden een tour door het park geboekt in de late namiddag waardoor we besloten eerst richting onze camping te gaan om ons alvast te installeren.

Onze kampeerplaats was gelegen tussen de rotsen van Monument Valley.  Na wat geklop met plaatselijke stenen, bij gebrek aan hamer, stonden onze tentjes netjes naast elkaar opgesteld.

Om 17u hadden we een afspraak met onze indianengids Harry. Hij nam ons mee in zijn jeep voor een tocht van 3 u doorheen Monument Valley. Hij toonde ons de mooiste rotsformaties en sprak onze verbeelding aan om in al deze rotsen verschillende figuren te zien. We zagen 3 nonnen naast elkaar, een slapende draak, een indiaan, Bart Simpson,... hij maakte ook tijd om enkele ludieke foto’s van ons te trekken. Als kers op de taart speelde en zong hij nog enkele indianenliedjes voor ons.

Na een geslaagde tour genoten we nog even van de zonsondergang voor we terug naar ons tentje trokken.

We besluiten niet te laat te gaan slapen want morgen wacht ons een overgangsetappe van 7u. We trekken namelijk terug richting het westen waar we overnachten in Lake Havasu.

Tot morgen!

Wayate niye acaji!