20 juli 2018: San Francisco

20 juli 2018 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Dag allemaal!

Na een deugddoende nacht worden we om 6u wakker, klaar om San Francisco te ontdekken. Na een rustige voormiddag werden we om 13u verwacht om Alcatraz te bezoeken.
Alcatraz, de zwaar beveiligde gevangenis op een eiland aan de baai en de gevangenis waar onderandere criminelen als Al Capone gevangen zaten, werd een bezoek die ons alle 4 aan de strot gegrepen heeft. Mede door de verhalen die we te horen kregen van gevangenen tijdens de geleide audiotour.

Rond ongeveer 16u kwamen we van Alcatraz op Pier 39. Gezien ons hotel op een behoorlijke heuvel ligt dachten we een hop on-hop off bus te nemen om dit te vermijden. Dit bleek echter de slechtste beslissing van de dag toen we merkten dat we reeds 20 minuten reden om maximum 20 meter op te schuiven :).

In de avond maakten we een 'nachttour' met de hop on-hop off waar we de leukste plekjes van San Francisco by night konden spotten. Naast het mooie San Francisco kregen we ook te maken met de verschrikkelijke wind in deze stad. Bij het rijden over de baybridge moesten we (Anneke) eens adem happen achter de zeteltjes om even te verschuilen van de wind.

Na deze dag kunnen we concluderen dat San Francisco enkele geweldige plekken heeft en dat we in België niet mogen klagen bij een beetje wind ;).

Groetjes
Ann, Céline, Fleur & Sarah

1. Sara:
    21 juli 2018
    Wauw ziet er goed uit dames! Genieten die handel, zijn dingen die je maar 1 keer meemaakt in je leven. Be safe ❤️