22 - 24 juli: Yosemite National Park

24 juli 2018 - Beatty, Nevada, Verenigde Staten

Dag iedereen,

Hier zijn we weer na enkele dagen zonder bereik :).
Na 3 fantastische maar koude, winderige dagen vertrekken we met onze huurauto richting warmere oorden. Ons eerste nationale park, namelijk Yosemite, lag op ons te wachten.
Na een rit van ongeveer 4u konden we de eerste glimpen van het park opvangen. Wat ons meteen opviel was de enorme rook die boven het park hing. Het park kreeg al gedurende een langere tijd te maken met bosbranden die ook nu nog steeds aan de gang waren. Bij het inrijden van het park passeerden we El Capitan, de top was echter niet zichtbaar door de rook die in de lucht hing. We besloten dus maar gewoon door te rijden naar onze kampeerplaats waar we de eerste keer deze reis ons tentje opsloegen.
In dit park heerst echter berengevaar, waardoor we al ons eten veilig moesten opbergen in ons berenhok aan onze camping. Dit berengevaar zorgt 's nacht voor enkele schrikmomenten in het tentje van Ann & Sarah ;-). Bij het afvallen van was naar beneden denkt Sarah dat een beer aan hun tent zit. Anneke is het klusje buiten gaan klaren en de was netjes opgeborgen.

Op maandag trokken we naar het visitor center waar zij ons enkele hiking trails uitstippelden die zeker de moeite waren om te bezoeken deze dag. Dit bleek ook effectief zo te zijn. Na een wandeling van een kleine kilometer kwamen we aan bij de grootste waterval van Noord-Amerika. Door de droogte lagen de rotsen richting deze waterval vrij, waardoor we ons eraan waagden om de klim op de rotsen te maken. Enkele foto's van onze klim kan je bekijken op deze blog ;-).
Na de beklimming naar de waterval gingen we met z'n allen naar de voet val El Capitan. El Capitan is een berg gelegen in Yosemite die gekend staat voor zijn verschrikkelijk moeilijke beklimmingen, onder andere Tom Waes heeft in 1 van zijn programma's deze berg beklommen. Aan de voet van de berg werd duidelijk waarom deze beklimming als één van de moeilijkste ter wereld gezien wordt. De berg is enorm indrukwekkend van hoogte en helt aan de top over.
Na enkele wandelingen in de dag maakten we in de vooravond een verfrissend plonsje in de meren tussen de bergen om daarna af te sluiten met een heerlijke geïmproviseerde barbecue.

Na een dag Yosemite wachtte ons vandaag een lange rit van 5 à 6 uur richting ons hotel in Beatty. Gedurende deze rit hielden we halt aan enkele adembenemende uitzichten. We namen de Tioga Road om Yosemite uit te rijden, hielden halt aan Tenaya Lake & Mono Lake.
Tijdens onze rit werd ons duidelijk dat, eens we Yosemite uitgereden waren, er weinig tot geen mensen leefden op de weg naar Death Valley. Vaak duurde het ongeveer een half uur tegen dat we een tegenligger kruisten :-). Na ongeveer 6 uur kwamen we toch aan in ons hotel waar we genoten van een welverdiende plons in het zwembad.
Na een lekker avondmaal liggen we nu in ons bed waar we, na 2 nachten kamperen, genieten van een luxueus bedje met kussen.

Morgen wacht ons het heetste en droogste gebied van California. De gemiddelde temperatuur bedraagt hier overdag zo'n 45 graden. De flessen water worden reeds gekoeld en bevroren klaar om morgen een dagje te bakken en braden.
Na het bezoek aan Death Valley rijden we in de late namiddag door naar Las Vegas waar we even van de 'rust' zullen genieten en de batterijen opladen voor het vervolg van ons avontuur.

See ya!

1. Iris:
    25 juli 2018
    amai mooi. geniet maar verder van jullie onvergetelijke reis.
  2. Tine Ecarnot:
    26 juli 2018
    😍 veel plezier ee gastjes, prachtige foto's
  3. Truyaert:
    26 juli 2018
    Mooie foto's gastjes geniet er nog van jullie prachtige reis he