25 juli: Death Valley

25 juli 2018 - Death Valley National Park, Verenigde Staten

Vandaag stond een warme, zweterige maar uiterst mooie dag voor de boeg. Death Valley, die zijn naam niet gestolen heeft, is een woestijnachtig gebied in het uiterste dal van California.
Op voorhand waren we gewaarschuwd van de extreme warmte die heerste in het park. Ondanks dat we ons niet konden voorstellen wat de temperatuur met ons ging doen, besloten we om toch een grote voorraad water, zoutchips, zoutkoekjes en energiedrank in te slaan zodat we zeker geen last gingen krijgen van de warmte.

De waarschuwingen die we kregen bleken een understatement. Bij aankomst in het nationaal park om 10u stond de temperatuurmeter reeds op 120°F wat overeen komt met 49°C. De temperatuur liep gedurende de dag op tot een maximum van 52 à 53°C. Door de warme wind voelde dit echter nog heel veel warmer aan.

We hebben enkele van de hoogtepunten van dit nationaal park met de auto bezichtigd en de laatste meters richting de uitzichten getrotseerd. De uitzichten waren het strompelen voor de volle 100% de moeite waard.
Zabriskie point lijkt op een golvend duinlandschap die je enkele tientallen meters in de verte kan zien.
Bij Dante's view moesten we enkele beklimmingen doen om een fantastisch overzicht van de vallei te krijgen. We zagen vanuit de hoogte de zoutvlaktes in de verte.
Na een middagmaal in de auto met de nodige airco hadden we de nodige energie gevonden om de vallei in te trekken en de zoutvlakte van dichtbij te bekijken.
We trokken richting Badwater Basin waar we over de zoutvlakte liepen.

Na de wandeling van 20 meter over de zoutvlakte besloten we om het uiterst warme Death Valley achter ons te laten en richting Las Vegas te vertrekken.
Na een rit van 2u30 kwamen we in ons hotel in Las Vegas waar we zonder aarzelen meteen richting het zwembad gingen om daar een verfrissende duik te nemen en onze dag fijn af te sluiten.

Na een deugddoende avondwandeling waren we blij dat we in ons bed lagen en eens zonder wekker te kunnen uitslapen.

Ann, Céline, Fleur & Sarah