3 augustus: San Diego

3 augustus 2018 - San Diego, California, Verenigde Staten

Dag iedereen

We hebben onze eenzame nacht op de camping overleefd :-) We werden rond 5u wel gewekt door huilende hyena's waardoor we al weer vroeg uit de veren waren. Voor we onze tentjes afbraken, besloten we eerst te ontbijten. Helaas hebben duizenden mieren daar anders over beslist. Onze volledige koelbox zat vol rode, bijtende mieren. Dan maar tentje afbreken en nog snel naar de plaatselijke winkel gaan voor een ontbijtje 'on the route'.

Na een grote 2uur auto rijden kwamen we aan in het hectische San Diego. 10 dagen rustige stadjes en natuurparken veranderden plots in duizenden auto's, automatische steps die overal tussen schieten en dus geregeld een file!

Vandaag hadden we een tour op de USS Midway gepland. Dit is het Amerikaans vliegdekschip dat van 1945 tot 1992, tijdens de Vietnam oorlog, gebruikt werd. We zagen er hoe de kapitein leefde, hoe en waar de soldaten moesten werken, waar ze sliepen... Het vliegdekschip stond ook vol met de gevechtsvliegtuigen die in die tijd dienst deden. Iets helemaal anders dan we al gezien hebben, maar uiterst boeiend om eens van dicht te bekijken.

Daarna gingen we richting ons hotel die dicht bij het strand gelegen is. We beslisten om eens het zoute water op te zoeken. Na enige tijd kwamen we tot de conclusie dat we op een hondenstrand lagen. Tientallen honden liepen er los rond, dolden met elkaar, speelden in het water... Leuk tafereel om te bekijken! We besloten toch even de  oogjes te sluiten maar daar besliste een hond anders over. Al spelend vloog hij over Fleur en Céline waardoor we gezegend waren met heel wat zand.

Morgen nemen we echt de boot want dan gaan we proberen walvissen te spotten.
Tot morgen!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Pa en ma Dominique en Carine:
    5 augustus 2018
    Hei, morgen alweer een nieuwe belevenis,mooie foto’s en geniet nog maar van de laatste dagen Grt